Вивчення досвіду

Використання ІКТ на уроках інформатики з метою активізації пізнавальної діяльності учнів

Автор статті: Лисянська Вікторія Валеріївна
Широке проникнення в освітні процеси інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) поставило на порядок денний питання про необхідність нового погляду на традиційні засоби навчання учнів. Інформатизація освіти, як визначальна ланка процесу інформатизації суспільства, спрямована на підвищення якості змісту освіти, а також впровадження ІКТ у всі види діяльності в системі освіти, в тому числі й у навчальний процес. У статті обґрунтована можливість активізації пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання інформатики на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Проаналізувавши статтю я можу зробити висновок, що застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього Отже, використання ІКТ на уроках дає змогу підвищити якість навчання, формувати необхідні ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих знань, створює умови для ефективної взаємодії педагогів з учнями та батьками, розвиває творчі здібності, що є необхідною умовою подальшої максимальної реалізації особистості в сучасному житті.

Рецензія на статтю "Формування міжпредметної компетентності молодших школярів на уроках інформатики в початковій школі" ( "Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах".  - 2015. - №4 )
        Автор Інна Большакова, аспірант Київського університету імені Бориса Грінченка ( e-mail:innabolshakova@ukr.net ).
Стаття є актуальною, так як результатом реалізації компетентнісного підходу в освіті є формування комперентностей учнів: ключових, міжпредметних ( галузевих або міжпредметних ) та предметних.
       У статті розглянуто способи формування міжпредметної компетентності молодших школярів у процесі реалізації міжпредметної інтеграції, коротко окреслюється поняття "міжпредметна інтеграція" в історико-педагогічному контексті, аналізуються види міжпредметних зв'язків, рівні міжпредметної інтеграції з огляду на компоненти навчання.
      Поняття "міжпредметна інтеграція" у наукових джерелах з'явилося на початку 80-х років ХХст. як спроба теоретичного осмислення якісно нового етапу розвитку ідей інтеграції в освіті. З цього часу в наукових доробках теоретично обгрунтовується поняття "міжпредметна інтеграція", а на практиці вчителі користуються звичайним поняттям " міжпредметні зв'язки.
   Залежно від дидактичної мети уроку міжпредметна інтеграція може здійснюватися на репродуктивному та творчому рівнях ( репродуктивні та продуктивні зв'язки ). При вивченні інформатики репродуктивні зв'язки виявляються у вигляді виконання завдань на відпрацювання певних умінь і навичок ( вивчаємо графічний редактор і закріплюємо знання про геометричні фігури, малюючи їх ) або для створення нового продукту ( вивчаємо графічний редактор та на основі знань про форму геометричних фігур створюємо незвичайну тварину ).
   Автор пропонує конкретні приклади завдань міжпредметного характеру за НМК авторів Морзе Н. В., Барна О. В., Большакова І. О., Вембер В. П. "Інформатика 4 клас".
      Стаття призначена для вчителів початкових класів, вчителів інформатики у початковій ланці освіти та студентів факультету початкового навчання.
     Можемо зробити висновок, що стаття відповідає вимогам; представлена інформація всебічно розкриває тему формування міжпредметної компетентності молодших школярів на уроках інформатики у початковій школі.




ВИВЧЕННЯ ПРИСТРОЇВ КОМП’ЮТЕРА НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Автор: Моцик Р.В.
У статті розкриваються основи вивчення пристроїв комп’ютера в початковій школі на уроках інформатики з урахуванням вимог програми «Сходинки до інформатики».
Мета статті проаналізувати введення предмета інформатики в освітній курс початкової школи, розкрити методику її викладання, проаналізувати вивчення пристроїв комп’ютера на уроках інформатики.
Вивчення інформатики у початковій школі є лише невеликою, але дуже важливою складовою частиною структури застосування нових інформаційних технологій, тому саме на початкову школу покладається завдання сформувати в учнів первинні навички інформаційної культури, початків комп’ютерної грамотності, забезпечити наступність у подальшому вивченні інформатики.
Програма «Сходинки до інформатики» включає в себе вивчення такої змістової лінії як «Комп’ютер та його складові», що має на меті ознайомлення учнів зі складовими частинами комп’ютера, їхнім призначенням, а також застосуванням комп’ютерів у різних сферах сучасного інформаційного суспільства.
Отже, вивчаючи інформатику, діти повинні розуміти облаштування функціональних компонентів, з яких складається персональний комп’ютер, їх характеристики, продуктивність і взаємодію. Сучасне століття називають століттям інформації. Людина повинна навчитися орієнтуватися в інформаційному потоці. І чим раніш це відбудеться, тим ефективніше буде її робота. Курс «Сходинки до інформатики» розрахований на молодших школярів, учнів 1-4 класів. Він передбачає й оволодіння практичними навичками роботи за комп’ютером, і розвиток логічного й алгоритмічного стилю мислення, що буде сприяти більш повному й ефективному оволодінню персональним компютером.


Майстер-клас вчителя інформатики Коваленко О.І. - вчитель інформатики ЗНЗ №2
Я мала можливість поспілкуватись із дуже досвідченою, висококваліфікованою вчителькою інформатики Коваленко Оксаною Іванівною, яка неодноразово брала участь у конкурсах, олімпіадах. У неї за плечима безліч нагород, дипломів.
Оксана Іванівна порадила переглянути майстер-клас. Вона доводить, що різного виду ігри, головоломки та цікавинки сприяють кращому запам'ятовуванню навчального матеріалу, зацікавлюють учнів на уроці інформатики.
Я повністю згодна з нею, адже сама використовували дидактичні ігри, цікавинки, особливо ребуси на уроках. Можу із впевненістю сказати, що дітям це дуже подобається і виконуюють такі завдання вони залюбки. Тому відео-матеріал корисний, цікавий, повчальний.

 




      Особливості безбального (ВЕРБАЛЬНОГО) оцінювання

 

Немає коментарів:

Дописати коментар